Marthescorner

D e helt sykt kor mye lykke d finnes i en vanlig grå hverdag

tisdag 20 juli 2010

Scrapbookbutikker Uppsala/Stockholm og omegn

Tenkte jeg skulle tipse om noen av de flotte scrapbook / hobby butikkene vi har hær i området. Jeg har saumfart hver eneste en, å bestemte meg for å lage en liten liste over de som jeg liker best. Legger ved webadresser på de jeg finner og har...

Selvfølgelig har vi en hel skokk av Pandurobutikker, men dette er jo varer som finnes så å si overalt i både Norge og Sverige.
De har masse fint, og nå på sommeren har de en fantastisk salgskampanje med 50% på masse, masse av varene.

Har du veiene forbi her, vil jeg gjerne tipse om uppsala scrap och pysselnmässa.

Mer info om tider og program finner du her:

http://uppsalascrapochpysselmassa.wordpress.com/

Uppsala:

The Scrapbook store.
www.thescrapbookstore.se

Denne butikken har importert en del av de amerikanske merkene,
og har derfor ett meget fint utvalg av alt fra blomster, brads, charms, Tim Holtz produkter
og diverse andre ting som chalk, rub ons, stickles o.s.v.

jeg liker denne butikken godt, spesiellt da personalet er serviceminded, og veldig dyktige.
Mye fint i salgshjørnet dær man kan gjøre fine kupp på utgående varer.

Anbefales på det sterkeste.

Papper.....
Ligger vell i ordet at dette er en butikk full av papir:)
Her er det både innpaknings ingredienser som papir, snøre, kort, konvolutter, etikketer o.s.v
Men også en stor avdeling med scrap-papirer, stempler, embossing, småknapper og dekorasjoner.

Her er det også en herlig stab med hjelpsomme ansatte som guider deg gjennom butikkens alle hjørner om du ønsker dette.

Uppsala Färg.

Denne butikken har Panduros sortiment. Om de også har andre er jeg litt usikker på,
men det er som en liten del av Panduro når mån går inn dit.
Lett å svippe innom når man er i byen, da butikken ligger sentralt og nært sentral stationen.

Verdt ett besøk om man ikke har Panduro i nærheten.

Kreativa og pyssel...

En litt annerledes hobby-butikk med perler, dekorasjoner og også mye verktøy for kidsa.
En litt barnsligere butikk, men her finnes også godbiter mellom alt.
Masse merker jeg ikke har vært borti før, så jeg liker å gå inn og snuse litt mellom hyllene.

Mye billig og bra:)

Stockholm:

Skapa Hobby!
www.skapahobby.se

En herlig butikk med masse fine blomster...Små søte glitrene roser og masse bling, bling.
Forhandlere av mange fine merker som Martha Stewart, Fiskars, Tim Holtz, Tattered Angels o.s.v

En del stempler både clear stamps, Magnolia og andre ferdigmonterte trestempler.

her kan man også kjøpe charms stykkevis til mindre prosjekter.
Her finner du også ett fantastisk sortiment av papir fra ulike designere.

Hærlig personal.

Ljungrens papper...
www.ljunggrenspapper.com

Midt i hjertet av Gamla stan finner du denne godteributikken for papirelskere.
Ett ord: UNDERBART!!!

Seriøst den mest koslige og varmeste butikken jeg vet om. Bare å gå inn dit er en fryd.
Å selvfølgelig er utvalget i særklasse.
Papir i alle mulige farger, fasonger og strukturer.

I tillegg har de en helt fantastisk samling av lakkstenger til forsegling og til dekorering,
og ikke minst en imponerende samling ferdigmonterte trestempler ( mange fine bakgrunner)

På toppen av alt finns det masse fint for å få til den helt spesielle innpakkningen av gaver til de du er glade i . papirsnører i ulik tykkelser og farger, etikketter og nydelig papir på rull.

Dette er bare noe av alt de har....

ANBEFALES sterkt fra meg....

Kreativa.

Denne butikken har kanskje ikke så veldig mye for scrappere, men man finner små diamanter også i denne butikken.
Denne er kanskje mest kjent for sitt utvalg til malere.

Men, denne ligger såpass nære Panduro Hobby i Stockholm ( sentrum),
så det kan være verdt å stikke snuten inn her også...

Enkjöping:

Mians scrap & design
www.miansscrapodesign.se

Kan du, så måååå du bare oppleve denne sinnsyke butikken.
Kåret til en av landets beste og største, og jeg forstår hvorfor...

Var på mitt første besøk der i helgen som var, å jeg lengter allerede tilbake.

WOW, WOW og atter WOW hvilket utvalg de hadde.

Dette er det nærmeste jeg har kommet standarden på srapbutikkene i Amerika...

Her har de alt du kan tenke deg av godsaker, knapper, papir, stempler, brads, flower soft, band, blomster, die cuts, punches, udekorerte esker, poser og skrin, album, blingbling, verktøy, stempeldyner, distresser, cracle paint, tatterede angels mist..Puh.....ALT!

Min desiderte favoritt med sitt enorme utvalg og åpne lokal...Kunne gå der i timer.

Men pengeboka måtte på rehab etter denne turen.

Farlig, farlig!!.


Det var vell det jeg kom på i farten.
Tenkte oppdatere denne etterhvert.

Har du tips på butikker jeg ikke nevner, er det bare å skrive en kommentar, så tar jeg den med på listen etter at jeg har besøkt denn.
Liker å vite hva jeg uttaler meg om...

3 kommentarer:

  1. Hej, vilket fiiint scraprum du har och allt så bra organiserat. Jag såg att du listat butiker i Sthlm... har du varit på Scrapparazzi? Det är min butik och den ligger nära Skapa Hobby. Om du inte redan varit där så är du välkommen :)

    SvaraRadera
  2. Hej. Vilket fantastiskt scraprum du har! Helt underbart!!

    Jag ser att du listat butiker i Uppsala. Vet du om att det har öppnat en ny butik på Hjalmar Brantingsgatan i Uppsala som heter "smått o gott"? Här är länk till butikens blogg http://smatt-o-gott-butiksblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Hei, jeg er på jakt etter papir-display stativ til mitt kontor/scrapperom. Ser på bildet av ditt scrapperom, at du har "racks", og lurer på hvor du har kjøpt disse?i Norge finner jeg dem ikke for salg til privatpersoner. Har søkt hauger m nettbutikker i utlandet, men foreløpig ikke fått treff i Sverige;antagelig fordi jeg ikke vet hva dette heter på svensk. Mange nettbutikker sender ikke varer til Norge. Der de gjør det, er frakten svært dyr, så jeg håper å finne dette nærmere Norge enn Canada og USA. Mange av hyllene er plast el.tre, ikke av typen "rack", som jeg tenker samler mindre støv og gir mer oversikt over arkene:-)
    Jeg håper du har et tips om en svensk leverandør å gi meg!
    Mvh AAS

    SvaraRadera